واحة التربية و التعليم
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
سعداء بزيارتكم لموقعنا, نتنمى أن تفيدونا بمساهماتكم و اقتراحاتكم تعزيزا لنشر الثقافة و المعرفة ,فمرحبا بكم.
ادارة المنتدى

واحة التربية و التعليم
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
سعداء بزيارتكم لموقعنا, نتنمى أن تفيدونا بمساهماتكم و اقتراحاتكم تعزيزا لنشر الثقافة و المعرفة ,فمرحبا بكم.
ادارة المنتدى

واحة التربية و التعليم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

واحة التربية و التعليم

منتدى تربوي تعليمي عام
 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
بسم الله الرحمن الرحيم Cohesion and Coherence 1341959302 الحمد لله رب العالمين Cohesion and Coherence 1341959302 و الصلاة و السلام على رسول الله المبعوث رحمة للعالمين Cohesion and Coherence 1341959302 مرحبا بكم معنا في منتديات زاد المربي، منتديات التربية و التعليم Cohesion and Coherence 1341959302 ملاحظة : لا تعبر المساهمات إلا عن آراء أصحابها Cohesion and Coherence 1341959302 تذكر أخي الفاضل ، أختي الفاضلة قوله تبارك تعالى : "ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد" Cohesion and Coherence 1341959302 تعتذر إدارة المنتدى عن كل إشهار قد يظهر على صفحاته Cohesion and Coherence 1341959302 و هو غير لائق بمقام التربية و التعليم Cohesion and Coherence 1341959302
Cohesion and Coherence Support

 

 Cohesion and Coherence

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر




Cohesion and Coherence Empty
مُساهمةموضوع: Cohesion and Coherence   Cohesion and Coherence I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 16, 2012 11:45 am

COHESION / COHERENCE
red]
COHESION When we write text we have a number of linguistic techniques at our disposal to make sure that our prose ‘sticks together’. We can, for example, use lexical repetition and/or ‘chains’ of words within the same lexical set through a text to have this effect. The topic of the text is reinforced by the use of the same word more than once or by the inclusion of related words. We can use various grammatical devices to help the reader understand what is being referred to at all times, even when words are left out or pronouns are substituted for nouns.

Lexical cohesion is achieved by the use of two main devices:
• Repetition of words
• Lexical set ‘chains’


Grammatical cohesion is achieved in a number of different ways too:

• Pronoun and possessive reference:
• Anaphoric reference
• Article reference
• Tense agreement
• Linkers
• Substitution and ellipsis


COHERENCE The cohesive devices help us to bind elements of a- text together so that we know what is being referred to and how the phrases and sentence relate to one another. But it is perfectly possible to construct a text which, although it is rich in such devices, makes little sense because it is not coherent.
For a text to have coherence, it needs to have some kind of internal logic which the reader can follow with or without the use of prominent cohesive devices. Coherence, therefore, is frequently achieved by the way a writer sequences information
[/b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Cohesion and Coherence
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
واحة التربية و التعليم :: قسم التعليم المتوسط :: منتدى اللغة الانجليزية :: السنة الرابعة متوسط-
انتقل الى: